מה זה מיתוג עסקי?

ההגדרה המילונית למיתוג עסקי היא: ״איפיון בולט ומבדל מאחרים של חברה, אדם, מוסד וכד'. למשל באמצעות שם, לוגו, שפה חזותית וטקסטואלית וכדומה״, אבל ממתי אני מתעסקת עם הגדרות? ;-)

אז אני מוסיפה: מיתוג הוא מסע ארוך ובלתי מתפשר ליצירת כלי שמעביר ומתרגם את עולם הערכים שלנו (הערכים העסקיים והאישיים) לקהל הרחב. הרושם הראשוני מתקבל תוך שניות ספורות בעזרת שפה חזותית ברורה ואחידה (מכירות-ים את המושג גריד?) ובעזרת סיפור שעומד מאחוריו.

המיתוג הוא הנפש, העיצוב הגרפי הוא הגוף.

המיתוג הוא זה שמעביר למעשה את המהות של המוצר או העסק תוך יצירת מטרה וחזון (איזושהי אמירה עתידית שהצבנו לעצמנו בהתבסס על ההיכרות שלנו עם עצמנו, עם היכולות שלנו ועם השאיפות והחלומות שלנו), ועוזר ללקוחות לבחור דווקא בנו. הפניה היא לרגש של הלקוח-ה ולכן החיבור שלנו מתרחש בלב ובבטן ולא בשכל - לעיתים קרובות אנחנו קונים מותגים מבלי לדעת למה...

ותכל׳ס, המיתוג גם עוזר לנו להתייחס אל העסק שלנו בצורה מחייבת יותר (שלא לדבר על התייחסות לעצמנו) ולקבוע כיוון ברור ודרכי פעולה אפשריות גם לעתיד, גם כשמדובר במיתוג עסקים קטנים.

מבחינת הלקוחות – התוצר הוא לא רק שירות או מוצר, זו קבלת מעטפת של ביטחון ואמינות שנוצרת בזכות המיתוג הכולל שלנו, הבנה שניתן לסמוך עלינו ושאנחנו אלו שמתאימים להן-ם.

וחשוב לי מאוד להדגיש - אנחנו לא יוצרות מצג שווא! ברגע שנבין מהם הצרכים שמובילים אותנו ונאפיין את העסק בצורה מעמיקה, רגשית וייחודית, נוכל להגיע בדיוק אל הקהל שמתאים לנו ושנוכל לעזור לו בפתרון הבעיה שהוא נתקל בה (מה שנקרא פעמים רבות - ״הכאב של הלקוח-ה״).

וכמובן, אסור לשכוח את המובן מאליו - בתקופה שלנו, עם אינפלציית המסרים וקלות ההגעה לכל העסקים, הרבה יותר קל ואינטואיטיבי לזכור עסק מזוהה וממותג, עם שם קליט ולוגו מנצח (שלא לדבר על להמשיך ולספר עליו לאחרים).

אני מחכה לכן-ם עם חבילות עיצוב לוגו ומיתוג עסקי, עיצוב אריזות ונקודות מכירה וכל מה שקשור לעיצוב גרפי לעסקים קטנים ובינוניים  :-)